Wednesday, December 16, 2009

BUNKFACE dan Mission Possiblenya


DISKRIMINASI MENJATUHKAN AKU
REPUTASI KINI MENJADI BISU
DAN AAAAAAAAAKU...
KU LAYU...WOOOOHOOHOOO
DI SITU MENGHARAPKAN SESUATU YANG BARU
ITULAH IMPIAN AKU
DAN BILA KAU MENGHILANG
MUSNAHLAH! MUSNAH IMPIAN
UNTUK MENGGAPAI BINTANG
TERANGI HIDUPKU
KU MAHU KAU TAHU
ENGKAULAH DESTINASIKU
DALAM INGATANKU
WOOOOHOOOWOOO...
KERNA DIRI INI TAK DAYA LAGI
MENEMPUH HIDUP YANG KU TEMUI
DAN AAAAAAAAAKU...
KU TUNGGU OHHH OHHH OHHHH...
DI SITU MENGHARAPKAN SESUATU YANG BARU
ITULAH IMPIAN AKU
DAN BILA KAU MENGHILANG
MUSNAHLAH! MUSNAH IMPIAN
UNTUK MENGGAPAI BINTANG
TERANGI HIDUPKU
KU MAHU KAU TAHU
ENGKAULAH DESTINASIKU
DALAM INGATANKU
WOOOOOHOOOO WOOOOHOOO


Kagum dan begitu teruja sekali ketika pertama kali mendengar lagu ini. Tapi saya tidak mengetahui band apa yang mendendangkannya sehinggalah terlihat band ini beraksi di secara live di televisyen. Apa pun, sesuatu menarik saya untuk mengetengahkan band ini...BUNKFACE.

Saya akui saya memang peminat muzik alternative selain metal dan rock. Namun akhir-akhir ini sukar untuk menemui sentuhan yang betul-betul menjadi dari band-band alternative yang lama atau yang baru. Selain daripada Butterfinggers dan Prana, yang lain mungkin kurang menyengat. Namun itu hanya pandangan peribadi semata. Apa pun, band alternative lain mungkin mempunyai kekuatan dari sudut yang lain

http://www.youtube.com/watch?v=_H6Ygt9crIE

Secara jujurnya, Situasi, Bunk Anthem, Through My Window dan Revolusi serta yang single terbaru mereka, Ekstravaganza betul-betul yang membangkitkan semangat alternative saya yang sudah lama 'tidur'. Bukan memuji tapi saya juga agak selektif dalam memilih sesebuah band yang mempunyai kualiti dan pengaruh yang tersendiri. Walaupun begitu, sebagai sebuah band yang baru mengharungi dunia muzik yang mainstream, sedikit sebanyak dipengaruhi oleh anasir luar. Jika diamati dengan teliti, sedikit sebanyak pengaruh Greenday, Blink 182 dan Sum 41 terselit dalam alunan muzik mereka.

Kolabrasi 4 anak muda iaitu Sam (vokal dan gitar kedua), Paan (gitar utama), Youk (bass) dan Ejam Coda (drum) begitu menjadi sekali. Dendangan muzik yang bertenaga dengan imej alternative amat mengujakan sekali

http://www.myspace.com/bunkface

Apa pun, band yang berasal Klang ini merupakan satu evolusi terbaru dalam dunia alternative band di negara ini.

To all alternative supporters, enjoy this fun...





No comments:

Post a Comment