Thursday, March 11, 2010

SELAMAT PENGANTIN BARU!!!



Kahwin, Kahwin, Kahwin...Selalunya itulah fenomena yang akan berlaku ketika musim cuti sekolah. Suatu "Pesta" yang menjadi lumrah biasa dan trend orang kita untuk mengadakan kenduri kendara tersebut. Kata orang, mudah berjalan sikit terutama bagi mereka yang sudah berkeluarga dan membolehkan sanak saudara dan adik beradik berkumpul meraikan hari bahagia buat Si Pengatin Baru. Apa pun, itulah senario yang berlaku ketika ini.

Oh ya...Assalamualaikum. Lupa pula bagi salam terlebih dahulu. Maklumlah, dah lama coretan ana tidak terlakar di blog ni. Biasalah, blogger low profile. Dan low attention sekali la kot. Kahwin?!! Mengapa pula ana nak kupas di sini kali ini??! Lagi pun ni bukan musim cuti sekolah. Dan bukan ana nak kahwin lagi pun.

Actually, ana zahirkan di sini sebagai meraikan rakan, kenalan dan sahabat seperjuangan yang bakal dan baru sahaja mendirikan 'mahligai bahagia' bersama yang tersayang yang teringin sekali ana hulurkan doa tanda kegembiraan sebagai hamba-Nya yang mempunyai impian yang seumpama itu.

Untuk:
Syed Mohd Haddad - Partner j-QAF satu sekolah
Liza - EIO sekolah ana
Suhaila - Adik kawan baik ana
Hilmi - cyber partner ana

SELAMAT PENGANTIN BARU, Moga berbahagia ke anak cucu cicit piut dan seterusnya.

Bertukarnya status Haddad sebagai partner ana di sekolah meninggalkan ana satu-satunya menjadi lelaki bujang terhormat di sekolah ana sekaligus menjadi bahan eksperimen pertanyaan, perlian dan gelak ketawa di kalangan guru. Bagi ana, itu bukan sindiran atau penghinaan, sekadar gurauan sesama kawan kerana ana amat bertuah di kelilingi mereka-mereka yang cukup friendly dan memahami. Hatta bos ana sendiri pun turut tersenarai di kalangan guru-guru tersebut.

Apa pun, kepada yang mengenali dan masih solo lagi, bersegeralah mengikuti sunnah Junjungan besar kita ini. Nasihat ini turut ana tujukan buat diri sendiri dan semoga dibukakan dan dipermudahkan urusan ana kelak, Insyallah...

Bagi sesetengah kaum sejenis ana yang lambat berkahwin bukan kerana tiada keinginan tadi mungkin dikekangi oleh halangan-halangan tertentu. Jujurnya, belum terbuka hati ana untuk menuju ke arah itu kerana ana masih belum puas hidup membujang begini tapi bukan bermaksud masih belum puas enjoy!! Kerana masih ada hajat ana yang belum direalisasikan dan ana ingin pastikan ianya terlaksana terlebih dahulu.

Andai ada nasihat dan buah fikiran dari sahabat-sahabat, pohon hulurkan pada ana untuk tatapan mengisi ruang untuk ana renungkan. Ana bukanlah manusia yang sempurna, punya seribu kelemahan dan kesilapan.

Di kesempatan ini juga, pada 'yang pernah menghiasi' ruang hidup ana yang telah ana tinggalkan di pertengahan perjalanan, ana pohon seribu kemaafan atas kesilapan luka yang ana guriskan. Bukan niat di hati untuk mencalar kepedihan dalam lembaran cinta yang dihulurkan. Sesungguhnya, ana terpaksa....

Wassalam..

No comments:

Post a Comment